Prioriteiten stellen

Heb je ook (weleens) het gevoel dat je zoveel dingen te doen hebt? En zelfs dat terwijl je aan het ene werkt, je (al) aan het andere denkt. Je vraagt je af hoe je alles af krijgt in de tijd die je hebt. Je maakt to-do lists om overzicht te krijgen en te houden. En toch ervaar je (onnodige) drukte in je hoofd. Een gevoel van negatieve stress.

 

Wat kan jou hierbij helpen? Prioriteiten stellen.

Maar hoe ga je dan daadwerkelijk prioriteiten stellen? Dat is niet altijd even makkelijk omdat ze soms voor je worden bepaald. Jouw omgeving heeft hier invloed op. Denk aan deadlines op het werk of vaste tijdstippen waarop iets moet gebeuren.

 

Heb je je ook weleens afgevraagd of je al die dingen daadwerkelijk (nu) moet doen?

Of je het überhaupt wel moet uitvoeren. Of dat het prima is als het later gebeurt.

 

Mijn tip: houd voor jezelf eens bij welke taken/werkzaamheden je hebt. Maak vervolgens een verdeling in ‘urgent’ en ‘belangrijk’. Niet urgent en niet belangrijk?

Dan heeft het geen prio en schrap je het van de lijst. Urgent zit de meeste druk achter. En wat je als belangrijk hebt betiteld kun je plannen (moet je plannen). Plan je dit niet, dan wordt het vanzelf belangrijk&urgent en dat wil je voorkomen.

Contactgegevens

Inspired by Health

info@inspiredbyhealth.nl

06-14421644

 

KvK 68873018

 

Algemene voorwaarden